Top 5 alimente pentru creștere musculară

Aparent, și în culturism se aplică principiul Pareto, asta însemnând că pentru creșterea in masă musculară antrenamentul reprezintă 20% iar alimentația restul de 80%. O dietă sănătoasă plină de nutrienți poate fi constituită dintr-o varietate de alimente. Noi am ales un top de 5 alimente care sunt extrem de importante dacă urmaresti o creștere musculară rapidă și benefică corpului. Acest articol se adresează atât celor care urmează să își construiască un plan de alimentație cât mai eficient, cât și celor care au deja acest plan stabilit dar au nevoie de un memento.


1. Somonul, recomandat de toți nutriționiștii pentru creșterea masei musculare, ajută nu numai la formarea țesuturilor musculare dar în același timp îți accelerează metabolismul, asta însemnând o dezvoltare musculară mai rapidă. Somonul mai conține și renumiții acizi grași – Omega 3, fiind foarte importanți în orice dietă datorită proprietăților lor benefice.

     

2. Ouăle, unul din cele mai importante alimente pentru creșterea musculară. Îți oferă o cantitate semnificativă de proteine de calitate (aprox. 6-8 g per ou) unde se mai adaugă și vitaminele, zincul, calciul și fier.

3. Carnea de vită este un alt aliment care se află în primele 3 alimente în acest articol. O carne delicioasă care poate fi gătită în diverse moduri și care îți va aduce o cantitate mare de proteină, mai exact 27g de proteină la 100g carne de vită. Acest aliment mai este bogat și în vitamina B, fier, zinc și alti micronutrienți foarte importanți.

4. Orezul îl poți clasifica ca o rezervă excelentă de carbohidrați care se digera încet și iți va oferi energie pe tot parculsul zilei ca tu să iți poți duce până și antrenamentele inteste la bun sfârșit.

5. Legumele. Când ne gândim la creștere în masă musculară cu siguranță cuvântul proteine este printre primele care ne vine în minte. Ei bine nu uita că fibrele și mineralele obținute din legume sunt la fel de importante. Adaugă în dieta ta zilnică o varitate de legume bogate în fibre precum: broccoli, spanac, tomate, ardei, castraveți, sparanghel.. și lista poate continua.